søndag den 16. november 2014

2 ugers jubilæum

Status ved slutningen af anden uge er god. Jeg er ved godt mod og kan lide at se historien tage form, også selvom meget af det jeg skriver nu sikkert ender med at blive omskrevet eller taget ud.
Jeg er dog bagefter med min wordcount, som gerne skulle ligge på 26.000 ord, men som er på 20.000. Men jeg får skrevet en god portion hver dag og det hele fører historien fremad, nogle gange med meget små skridt, andre gange med større gennembrud.
Jeg er ved at have vænnet mig til at synes, at det jeg skriver meget af tiden er dårligt. Jeg vælger at antage at det er et vilkår og at der bliver mening i galskaben på et tidspunkt. Hellere have noget skidt at arbejde med, end slet ikke noget. Det er tit sådan med ideer at de er helt fantastiske oppe i hovedet, men noget mere banale og flade på papiret, men det er ok. Sådan er det vist næsten med alting, der skal gå fra at være koncept til at være konkret.
Nu igang med tredje uge. Jeg satser på at dette bliver ugen, hvor mange af de store træk i midten af historien falder på plads. Jeg har nemlig haft et klart billede af start, slutning, og enkelte vigtige nøglescener fra starten, men ikke et komplet plot.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar