fredag den 7. november 2014

Et kapitel

Jeg har grebet skrivningen lidt løst an den sidste uge. Har angrebet lidt rundt omkring fra, når der lige var en ide.
Men igår sad jeg for første gang ned og skrev noget, der ligner et kapitel fra start til slut i ét go.
Det er ikke et fantastisk eller særlig langt kapitel (det er på 1100 ord. Til sammenligning - for selvfølgelig var jeg lige nødt til at gå ind at lave stikprøver i 3 forskellige ungdomsromaner - kan et typisk kapitel i lignende bøger være omkring 1800-2500).
Men kapitlet har en klar struktur, der sker noget, man møder en ny karakter og der opstår et forhold mellem de to centrale karakterer. Det er første gang jeg har fået skrevet noget som føles rigtigt for alvor.

"Skriv kapitler så de fører historien fra godt til skidt, eller skidt til godt. Skriv dem så der er en klar udvikling i historien og man kommer et skridt videre" har jeg lige læst på en eller anden blog. Og det var det jeg for første gang gjorde.
Hvis jeg kan fortsætte med at gøre det, bare en eller to gange om dagen, så vil jeg være meget tilfreds.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar